2010-09-15

På Ringsjön i kuling

Började dagen med sjukgymnastiksträning, för att sen göra båten klar till en fisketur. Precis när jag skulle åka ringer givetvis hemtelefonen, och inte bara en gång utan det blev 3 långa samtal innan jag kom iväg.
Väl ute på sjön blev det motorfiske i 10-12sekmtr vid Fulltofta utan en enda fisk, bestämde mig snabbt för att köra upp i lä vid Klinta. Detta var vältajmat för när jag kom upp i lä vid 8 mtrs djup kunde jag börja fiska och det blev snabbt huggsexa med gös och gädda som varade en halvtimme för att sen dö ut. Inga monster som vanligt men jag är nöjd med att få drilla många fiskar som alla känns extra stora i vinden innan man ser dom.
Storlekarna på gösarna låg på mellan 1.4-1.8kg största gäddan ca 3.5kg.
Efter ett tag så körde jag in på stengrunden vid klinta och där högg gäddor och abborrar med jämna mellanrum. När himlen blev mörkblå mot Eslövshållet blev det snabb hemfärd till rampen, hann precis hem till Luddan innan regn och hagel stormade fram över huset.






Inga kommentarer: